گروه مهندسین هوشمند

طراحی و مجری انواع پروژه های معماری و ساختمانی

گروه مهندسین هوشمند

طراحی و مجری انواع پروژه های معماری و ساختمانی

گروه مهندسین هوشمند

گروه مهندسین هوشمند با سرمایه اصلی خود یعنی جمعی از معماران و متخصصین اجرایی برجسته و با ایده های نو فعالیت خود را آغاز کرد، هدف اصلی ما طراحی و اجرای پروژه های مشتریانمان به حرفه ای ترین روشهای ممکن و روز دنیا و لذا اقتصادی ترین حالت می باشد. گروه ما متشکل از چندین مجموعه طراحی و اجرایی،برای طراحی تخصصی فضاها و تیم های متعدد اجرایی برای پیاده سازی طرح ها است.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

روش های جلوگیری از ورود ذرات معلق به داخل اتاق تمیز

روش های جلوگیری از ورود ذرات معلق به داخل اتاق تمیز روش های تصفیه اتاق تمیز

برای تصفیه ذرات گرد و غبار(پارتیکل های) موجود در هوا راه های مختلفی وجود دارد که عبارت است از

  1. استفاده از دستگاه ذره شمار یا پارتیک کانتر
  2. بررسی جریان هوادراتاق تمیز
  3. استفاده از محیط های کشت در نقاط مختلف اتاق تقسیم

دستگاه ذره شمار تعداد ذرات موجود در حجم معینی از هوا را اندازه گیری میکند در واقع این دستگاه حجم معینی از هوای اتاق تمیز(کلین روم) را می بلعد و آن را تجزیه تحلیل و اندازه گیری میکند.

روش های جلوگیری از ورود ذرات معلق به داخل اتاق تمیز

خصوصیات لباس در اتاق تمیز

لباس کارکنان در اتاق تمیز استاندارد هایی دارد ، نمیتوان از هر نوع لباس و وسایلی برای کار در اتاق تمیزاستفاده کرد در ادامه موارد ضروری که برای لباس کار در اتاق تمیز بیان شده است را بررسی میکنیم.

جنس لباس اتاق تمیز (کلین روم) : لباس اتاق تمیز باید به نوعی باشد که خود ذرات معلق در هوا منتشر نکند و همچنین میکرو ارگانیسم ها را به خود جذب نکند. جنس لباس اتاق تمیز باید از پلی استر خالص به علاوه 2 الی 5 درصد کربن باشد.

لباس آنتی استاتیک

جهت مشاهده محصول کلیک کنید.

 

نوع کفش اتاق تمیز: کفش اتاق تمیز (کلین روم) باید پاپوش ضد لغزش باشد و کفی صاف و لاستیکی داشته باشد.

کفش کلین روم

جهت مشاهده محصول کلیک کنید.

سرپوش و ماسک : سرپوشی که دراتاق تمیز (کلین روم) استفاده می شود باید از جنس لباس اتاق تمیز باشد و همچنین کاملا سر را بپوشاند و ماسک اتاق تمیز (کلین روم) هم باید به وسیله دکمه به سرپوش متصل شود.

کلاه کلین روم

جهت مشاهده محصول کلیک کنید.

روش های جلوگیری از ورود ذرات به داخل اتاق تمیز

اساسا چرا باید یک اتاق تمیز یا کلین روم را نظافت کرد؟

اتاق‌های تمیز جهت حفظ محصولات از خطر آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه‌های زیادی بابت طراحی و ساخت این اتاق‌ها شده است اما فکر و برنامه کمی برای نگهداری اتاق تمیز وجود دارد.
اتاق‌های تمیز دارای تعداد بالایی از ذرات است و کارگران شاغل هم برای جلوگیری از انتشار آلودگی لباس‌های مخصوص این کار را می‌پوشند. پوشیدن لباس تولید ذره توسط افراد را متوقف نمی‌کند بلکه از انتشار آن در فضا جلوگیری می‌کند. این عامل مخصوصا در فضاهای استریل حائز اهمیت است. ماشین‌آلات خود عامل بزرگ تولید و انتشار ذرات هستند و همین ذرات توسط جریان هوا حمل و به صورت حرکت موجی روی سطوح دیگر می‌افتد. حرکت افراد در اتاق، عامل دیگری از پخش ذرات محسوب می شود. استفاده از پاپوش‌ها و کفش‌های مناسب عامل مهمی در انتقال آلودگی کمتر نیز محسوب می‌شود.
در صورتی که این سطوح پاکسازی و نظافت نشود، این آلودگی به محصول منتقل می شود.

ظاهر تمیز و آراسته در یک اتاق تمیز می تواند، نشان دهنده رفتار مناسب در اتاق و رعایت کلیات باشد اما ممکن است از نظر استاندارد اتاق تمیز خیلی آلوده باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی